... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

You're Beautiful (K-drama) - recenzia

28. února 2015 v 2:11 | Farah |  r e c e n z i e
Zdravím vás všetkých,
Farah by sa rada priznala svojim čitateľom, že si našla novú závislosť, vďaka ktorej už 3. noc poriadne nespala a emócie jej víria v hlave ako o život. Touto nebezpečnou záležitosťou, pred ktorou vás vopred varujem, nie je nič iné ako mnohými milované kórejské drámy (známe aj ako doramy alebo k-dramy). Kórejci naozaj vedia ako točiť seriály a ja už od začiatku mesiaca nad nimi závisláčim - práve pozerám svoju 4. k-dramu. Preto som sa rozhodla postupne vám sem postnúť recenziu na každú z nich.

Dnes začneme jednou z najpopulárnejších kórejských drám, ktorá nesie názov You're Beautiful (zn. aj ako He's Beautiful, alebo kórejsky Minami Shineyo). A vopred upozorňujem, že táto recenzia bude mimoriadne dlhý výlev srdca nadšenej diváčky Farah.

Túto doramu mi poradila jedna z mojich kamarátok, keď videla na facebooku, ako som postla, že pozerám Boys Over Flowers (na ktorého recenziu sa môžete tešiť tiež) a páči sa mi to, preto mi odporučila, aby som si pozrela aj You're Beautiful. Farah samozrejme nemohla odolať, poznáte ju už trochu za ten čas. Tak som si to teda pustila a prelúskala sa týmto ázijským seriálom v priebehu dvoch dní. Takže z toho si môžete vyvodiť, že ma táto k-drama bavila. Rozhodne ju odporúčam každému, kto má rád tento typ ázijských seriálov a hľadá niečo milé, nenáročné, vtipné a na konci príjemne uspokojivé.

_____________________________________________________________________________________

Názov: You're Beautiful | He's Beautiful! | Minami Shineyo | 미남이시네요
Rok vydania: 2009
Počet epizód: 16
Krajina vydania: Južná Kórea
Réžia: Hong Sung-chang
Scenár: Hong Jung-eun
Žáner: romantické | dráma | komédia | hudobné
Jazyk: kórejčina

____________________________________________________________________________________

Príbeh našej drámy sa začína v kresťanskom kláštore, kde sa stretávame s hlavnou hrdinkou deja - nádejnou mladou mníškou, ktorá sa čoskoro chystá odísť do Ríma, s menom Go Mi-Nyu (Park Shin-hye). Mi-Nyu má však brata - dvojičku, ktorý sa volá Go-Mi-Nam (v preklade znamená krásny / pekný chlapec) a obaja vyrastali bez rodičov, no jej rovnako starý súrodenec má v živote iné plány ako mladá rehoľná sestra. Chce sa totiž stať členom známej k-pop skupiny, po ktorej šalejú tisícky fanúšičiek. Go Mi-Nam má všetky správne predpoklady na to, aby sa stal idolom a členom populárnej kapely, stane sa mu však istá nepríjemnosť a tesne pred tým, ako má podpísať zmluvu a oficiálne sa zaradiť do hudobnej skupiny, musí odcestovať do USA na plastickú operáciu.

Jeho manažér vyňuchá, že by to mohlo ohroziť Go Mi-Namovu kariéru, a preto vymyslí plán - zistí, že mladík má dvojča, sestru. Vydá sa ju do kláštora hľadať a príde za ňou s netradičnou prosbou - požiadá ju, aby na istý čas predstierala, že je jej brat, prezliekala sa a chovala sa ako chlapec a keď sa Go Mi-Nam vráti, bude sa môcť vrátiť naspäť k svojmu predolšému životu. Go Mi-Nyu sa táto ponuka najprv nepáči, no po tom, čo jej manažér sľúbi, že by sa im mohlo touto cestou podariť nájsť ich stratenú matku, nakoniec dievčina súhlasí.

A tak sa mladá mníška, ktorá toho o živote vie zhruba toľko, čo Farah vie o teórii štiepenia jadra, stáva oficiálnym členom populárnej skupiny A. N. JELL a v prezlečení za svojho brata sa stretáva s jej ďalšími členmi. Tými sú priateľský, zábavný a hyperaktivny Jeremy (Lee Hong-Gi), starostlivý, dobrosrdečný a spoľahlivý Kang Shin-Woo (Jung Yong-Hwa) a líder kapely, najpopulárnejší člen, utiahnutý, večne zádumčivý a náladový, no aj utrápený Hwang Tae-Kyung (Jang Keun-Suk).

Každý z nich reaguje na príchod nového člena rozdielne a 'Go Mi-Nam' vycíti, že vychádzanie s lídrom kapely nebude práve najľahšia misia. Tomu totiž dievčinina naivná, optimistická a neohrabaná osoba spočiatku lezie na nervy, otravuje ho a nemá ju rád, pretože mu privodí pár drobných nedorozumení. Niektorí z členov čoskoro zisťujú, že Go Mi-Nam je v skutočnosti dievča, čo situáciu značne skomplikuje a začnú sa diať také tie dramatické veci, ktoré tí, ktorí majú skúsenosti s doramami, už určite poznajú.

______________________________________________________________________________________________

Od deja prejdime na jadenu z najvýraznejších vecí, ktoré robia túto doramu tak populárnou a úspešnou - postavy. Tie síce spočiatku pôsobia divne a možno vám ani nebudú sprvoti sympatické, no nebojte sa, ono to príde a postupne vám každý z nich prirastie k srdcu, minimálne mne sa to stalo.
_____________________________________________________________________________________________

Go Mi-Nyu ( alias Go Mi-Nam) - Go Mi-Nyu je mladá a neskúsená dievčina, ktorá celý svoj život prežila v sirotinci a kláštore a ako som už spomínala, veľa poučení zo života nepobrala. Ašpiruje na to, aby sa z nej stala rehoľná sestra a okrem ľudí z kláštora nepozná nikoho iného. Všetko sa však zmení, keď sa musí začať vydávať za svojho brata - dvojča a jej život sa obracia naruby. Mi-Nyu čoskoro okúsi reálny svet, aké je to pridať sa k populárnej k-pop skupine a čo všetko obnáša život celebrity. Svojou nešikovnosťou, neohrabanosťou, optimistickou povahou a nevinnosťou si čoskoro narobí nielen priateľov, ale aj nepriateľov a členovia kapely A. N. JELL si nemôžu pomôcť, no obľúbia si ju. Každému z nich učaruje a keď odhalia jej tajomstvo, rozhodnú sa ju chrániť.

Túto postavu si zahrala výborná kórejská herečka Park Shin-Hye, ktorú okrem tejto doramy môžete vidieť aj v iných drámach, konkrétne The Heirs (moja milovaná k-drama, o ktorej ešte určite napíšem článok), Heartstrings alebo Pinocchio. Shin-Hye zahrala svoju rolu skvele, počas celého seriálu sme u nej mohli vidieť zábavné vtipné ksichty, na ktoré je ona odborník a taktiež smutné scény zvládla viac ako dobre. Jej plač a uplakaný výraz by ste jej uverili hocikedy. I napriek tomu, že to nie je typická krásavica, je v nej niečo, čo ju robí krásnou a hodila sa na rolu gender - bender dievčata, ktoré sa vydáva za chlapca, priam dokonale. A počuli ste ju už spievať? Jej hlas je vskutku anjelský (prečo všetky tie kórejské herečky sú také krásne, chudé a ešte aj talentované? T_T).

Go Mi-Nyu som si v podstate obľúbila. Občas mi možno liezla na nervy tá jej zadubenosť, ale to je pre k-dramy typické, takže som to nejako predýchala. Inak mi v seriáli sedela a jej postavu hodnotím kladne. Sledovať ju a jej osudy bolo zábavné a poučné a občas ma aj rozcítila. S niektorými vecami som sa pri nej síce nestotožnila, ale myslím, že si ju väčšina divákov tak, či tak obľúbi a budú jej fandiť až do konca, kým sa nedočká svojho happy-endingu. Ako hlavná ženská hrdinka príbehu bola Go Mi-Nyu viac ako obstojná.

____________________________________________________________________________________________________

Hwang Tae-Kyung - tento utrápený mladík je lídrom kapely A. N. JELL a okrem toho aj ich najpopulárnejším a najobľúbenejším členom. Na prvý pohľad na vás pôsobí ako nejaký emo-hipster, ktorý nenávidí celý svet a nebudete ďaleko od pravdy. Tae-Kyung sa skutočne chová ako arogantný zdeprimovaný debil a našu hlavnú hrdinku sprvoti začne neznášať, je z nej otrávený a v kuse ju len kritizuje a odstrkuje. Okrem toho je ešte aj posadnutý poriadkom a clean-freak, ktorý panikári okamžite, keď sa ho niekto dotkne. Skrátka, hviezdne maniere mu nechýbajú a spočiatku vám isto iste nebude sympatický. Ale nezúfajte, ono to príde a postupne si ho obľúbite vďaka jeho komplikovanej, ale dorky osobnosti.

Musím sa priznať, že jeho prevedenie, ktoré hrá herec Jang Keun-Suk, mi spočiatku nesedelo. Keď som zistila, že je to hlavná mužská postava, nebola som moc potešená, pretože mi neprišiel ani za mak príťažlivý. Práve naopak, vôbec sa mi ako muž nepáčil a nechápala som, že prečo vybrali práve takéhoto hreca a prečo má práve takúto image. Pán drsný však v priebehu deja zmenil účes, čím sa stal aspoň trochu atraktívnejším a nakoniec to bol jeho charakter, ktorý si ma získal. Počas pozerania k-dramy bude mať pre vás pripravených milión rôznych ksichtov a verte mi, že tie vážne stoja za to. Tie jeho grimasy boli úplne galaktické a dala by som za ne hercovi ocenenie akadémie, keby sa dalo. A ešte k tomu má naozaj rozkošný úsmev, takže tie chvíle, keď sa nehral na emo utrápenú dušu alebo na najväčšieho hatera galaxie a miesto toho sa pre zmenu usmial, boli úplne úžasné.

Okrem toho, sa mi veľmi páčilo, akým vývojom prešla jeho postava počas príbehu a aj to, že ako sa zmenil jeho postoj k životu, svojmu okoliu, jeho kolegom a hlavne k Go Mi-Nyu. Získal sa ma svojimi hlúpymi nápadmi a tie jeho šialené predstavy, ktoré nám tvorcovia poskytli, boli úplne nezabudnuteľné. I napriek tomu, že to bol idiot, ktorý si nevidel ďalej od nosa, na konci som bola rada, že dopadol tak, ako dopadol. Fandila som mu a aj som sa na ňom náramne bavila. Občas som s ním tiež súcitila, i keď niektoré veci okolo neho boli už prehnané a dráma, ktorá sa okolo neho vznášala, sa mi zdala už zbytočná. No napriek tomu ma bavil.
__________________________________________________________________________________________________

Kang Shin-Woo - táto postava bol typický prince charming, čo je úplne bežné pre vedľajšiu mužskú postavu alias tretieho člena milostného trojuholníka. Hneď od začiatku si našu hlavnú hrdinku obľúbil a ešte v prvej epizóde prišiel na to, že je v skutočnosti dievča a to úplne sám. To značí, že medzi ostatnými postavami vyniká tým, že má v hlave aspoň trochu rozumu. Bol velice sladký a tak vám môžem zaručiť, že si ho obľúbite aj vy, už len tým jeho rozkošným šteňacím pohľadom si vás opantá. Celý čas sa o Go Mi-Nyu krásne stará, ochraňuje ju a pôsobí ako jej dočasný anjel strážny. Má však tú somlu, že sa do nej zamiluje, hoci ona začína pociťovať romantické city k inému členovi ich kapely. Čo už, sekundárne mužské charaktery sú proste v k-drámach odsúdené na to, aby ostali nakoniec sami.

Herec, ktorý ho hrá, čiže Jung Yong-Hwa, je obrovský fešák a zase len nám potvrdzuje, že kórejci sú krásni ľudia. Budete sa nad ním rozplývať a keď jeho srdce bude zlomené, trpieť budete spolu s ním. Jeho postava bola moc sympatická a veľmi dobre sa na neho pozeralo. Mnoho rázy mi kvôli nemu stislo srdce a mala som chuť Go Mi-Nyu jednu výchovnú vypáliť za to, že je k jeho citom tak tupá a vôbec ich neregistruje. A toľko toho pre ňu urobil... Ale nevadí, postupne si na to zvyknete, že je chudák vždy odstrkovaný. Tým, ktorí si ho obľúbia a podľahnú jeho čaru, odporúčam k-dramu Heartstrings, kde hrá hlavnú mužskú postavu a dokonca jeho druhú polovičku v nej hrá naša známa Park Shin-Hye, takže uvidíte ako keby Shin-Wooa a Min-Nyu konečne spolu.

_____________________________________________________________________________________________________

Jeremy je veľmi optimistický mladík, ktorý je taktiež členom populárnej kapely a benjamínko celého seriálu. Tento optimistický, trošku natvrdlý, ale veselý a čestný chlapec je spočiatku zmätený kvôli svojim citom k novému členovi kapely. Zo všetkých troch chlapcov je posledným, kto sa dozvedá, že Go Mi-Nam je v skutočnosti dievča a tým pádom sa do nej ešte viac zabuchne. Rozhodne sa ju ochraňovať a svoje city si uvedomuje narozdiel od nášho emo-hlavného hrdiny okamžite a patrične ich dievčine aj prejavuje. V istom momente som mu fakt verila, že mal zlomené srdce a bolo mi ho ľúto. Zdalo sa mi až podozrivo divné, ako sa z toho tak skoro dostal, no chápem, že jeho postava mala do deja vniesť nadľahčenosť a detskú hravosť.

Má veľmi pozitívnu a priateľskú povahu a určite si obľúbite jeho postavu kvôil tej energii, ktorá z neho vyžaruje. Zahral si ho člen k-pop kapely a herec Lee Hong-Gi a hoci nie každému musí sedieť po vzhľadovej stránke, je skutočne roztomilý a ja osobne som si ho obľúbila. Tie blond vlasy mi síce až tak moc nesedeli, ale jeho milé ksichtíky a zábavné momenty boli úplne skvelé a mala som túto postavu rada minimálne tak, ako ostatné.

Postavy: 7 / 10

H l a v n á ~ d v o j i c a

Čo povedať k hlavnej dvojici celej drámy? Mi-Nyu a Tae-Kyung sa mi najskôr k sebe moc nehodili. Možno to bolo tým, že sa mi hlavná mužská postava nepozdávala a vedela by som si k našej hrdinke predstaviť niekoho iného. Ich vzťah sa však počas príbehu pekne formoval a nakoniec im to spolu aj pristalo a fandila som im. I keď som zažila už lepšie doramové páry, tento bol príjmený, nenadchol ale ani neurazil a možno si ho obľúbite aj vy.

To, čo mi medzi nimi chýbalo, bola zrejme chémia. Taká tá správna chémia, keď pri sledovaní máte motýliky v bruchu aj za nich. Keď si fakt poviete, že títo dvaja boli pre seba stvorení a brutálne to medzi nimi iskrí. V tomto prípade mi skôr pripomínali mladšieho a staršieho súrodenca (možno to bude tým, že hlavná hrdinka sa vydávala za chlapca). Boli medzi nimi pošťuchovanice, no neboli nejak moc sexy, alebo proste tam niečo chýbalo, taká tá iskra. Mali však aj pekné, romantické momenty, kedy som sa aj trošku roztápala a nakoniec im to spolu klaplo.

Ústredná dvojica: 5,5 / 10

________________________________________________________________________________________________

Príbeh: 7 / 10
Postavy: 7 / 10
Potešenie očí: 7,5 / 10
Romantika: 7,5 / 10
Ústredná dvojica: 5,5 / 10
Napätie: 6 / 10
Humor: 8,5 / 10
Hudba: 8,5 / 10

Celkové hodnotenie: 7 / 10

Túto drámu by som zhodnotila ako veľmi obstojnú. Je to taká oddychovka, keď nečakáte veľa, ale dostanete dosť. Príjemne sa pozerala a občas tam boli aj napínavé scény a zvraty v deji, keď som proste musela pustiť ďalšiu epizódu. Možno mi tu chýbali viac sexy herci, no všetko si to vynahrádzali tým, akí boli správne "praštení" a ako som sa na nich pobavila. To, čo mi na tejto dráme vadilo, bol vedľajší príbeh matky hlavného hrdinu, ktorý sa mi zdal zbytočný a otravný a pasáže, kedy sa táto kauza riešila, som preskakovala. Otravná bola aj postava tety Go Mi-Nyu a vždy, keď sa tam objavila, mala som sto chutí tresnúť notebookom o stenu, no našťastie som to pretrpela. Hlavná nepriateľka Go Mi-Nyu bola vcelku fajn, na konci som ju aj začala mať rada, takže tento prínos do deja oceňujem. Čo sa mi páčilo, boli aj romantické scény, ktoré neboli zbytočne presladené, ale skôr humorné a podarené.

Či túto drámu odporúčam? Ani neviem. Nie je to šálok kávy pre každého, no tí, čo majú radi zábavné postavy, holdujú gender-bender žánru a radi si vypočujú príjemnú kórejskú muziku, si zrejme prídu na svoje. Ja hodnotím tento seriál veľmi pozitívne a nebanujem hodiny, ktoré som nad ním strávila. Či si ho pozriem znovu, to netuším, ale skôr nie ako áno. No i napriek tomu môžem smelo vyhlásiť, že sa mi You're Beautiful páčilo a ak mu dáte šancu aj vy, dúfam, že neobanujete.

_______________________________________________________________________________________________________

Ďakujem všetkým, ktorí si moju recenziu prečítajú a tí, ktorí ste sa rozhodli si túto doramu pozrieť, neváhajte a dajte mi vedieť, že ako sa vám páčila. Tí, ktorí ju nebodaj už videli a poznajú ju, tiež sa vyjadrite, aké boli vaše dojmy. Snáď som aspoň niekoho nalákala a nezabudnite komentovať.

Vaša Farauška

2 lidé ohodnotili tento článek.