... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

Boys Over Flowers (K-drama) - recenzia

13. března 2015 v 12:48 | Farah |  r e c e n z i e
Zdravíčko ^^
Po určitom čase opäť prichádzam s novou recenziou na ďalšiu z mojich obľúbených kórejských drám, ktoré som doposiaľ videla. Dnes to bude recenzia na úžasnú k-dramu, ktorá je pre nadšencov tohoto druhu seriálov veľmi dobre známa. Je ňou dráma s názvom Boys Over Flowers a v tomto článku sa dozviete, prečo sa mi tak veľmi zapáčila, čo ma na nej zaujalo a prečo by ste si ju určite mali pozrieť aj vy :)

Na túto drámu som narazila po tom, čo som si na internete hľadala nejaký dobrý ázijský seriál. Na tumblr. aj iných stránkach sa o tejto dorame písalo veľa, a tak som si o nej vyhľadala podrobnejšie informácie. Dej ma spočiatku príliš nezaujal, ani to herecké obsadenie (vtedy si ešte nepozanala božského Lee Min-Ho, Farah, aká si len bola hlúpa) a moc sa mi do pozerania tejto drámy nechcelo. Nakoniec som si však povedala, že nemám čo stratiť, aj hodnotenie na čsfd bolo viac než dobré. Pustila som si prvý diel a poviem vám, že nadšenie a namotanie sa na Boys Over Flowers bolo takmer okamžité.

Čakajte preto rozsiahlu recenziu spojenú s mojim fangirl výlevom, lebo hoci som túto k-dramu videla už dávnejšie, stále som z nej rovnako na vetvy ako na začiatku. Som rada, že prvý raz som sa s kórejskou drámou stretla práve v takejto podobe. Úplne ma to vtiahlo, nič iné som nerobila, len som si púšťala jeden diel za druhým a tých dlhých 25 epizód som tak povediac zhltla na jeden šup.

Určite odporúčam BOF každému, kto sa chce pobaviť, poplakať si, zajazdiť si na emocionálnom kolotoči, porozplývať sa nad dokonalými kórejcami a shippovať páriky o sto šesť. Ak sú toto kvality, ktoré pri seriáloch vyhľadávate, tak neváhajte a choďte do toho. Boys Over Flowers určite stojí za vašu pozornosť a čas, ktorý s ním strávite, určite neoľutujete.

• BFF: "I just want to see when they fall in love!"
  • Me: "Girl, if it were that easy, this wouldn't be one of the most popular Korean dramas to date. Prepare your little heart."

________________________________________________________________________________________________________

Názov: Boys Over Flowers | Boys Before Flowers | Kgotboda Namja | 꽃보다 남자 |
Rok vydania: 2009
Žáner: romantika | dráma | komédia | dobrodružné
Počet epizód: 25
Krajina vydania: Južná Kórea
Predloha: japonská manga Hana Yori Dango od Yoko Kamio
Alternatívy:
Taiwanské Meteor Garden
Japonské Hana Yori Dango
Réžia: Jeon Ki-sang Japon
Scenár: Yoon Ji-ryun Japon
Herecké obsadenie: Lee Min-ho♥ | Ku Hye-sun | Kim Hyun-joong (SS501) | Kim Bum | Kim Joon♥ (T-Max) |
Hlavná pesnička: "Paradise" by T-Max
Originál jazyk: kórejčina

_____________________________________________________________________________________________________

"The most beautiful encounters are those with handkerchiefs. They wipe away your sweat when you're tired, and your tears when you're sad."

***

Príbeh začína ako typická rozprávka pre dospievajúce publikum. Chudobné dievča stretne rozprávkovo bohatého a krásneho princa. Náš princ však nie je typický slaďoch a hlavná hrdinka zase typická Popoluška. Tí dvaja majú od seba tak ďaleko ako Američania k Britom. A to naozaj. Geum Jan-Di (Ku Hye-sun) si žije svoj typický život dcéry majiteľa čistiarne, pomáha v rodinnom podniku a brigádami sa snaží vyžiť, aby úplne nezruinovala svojich rodičov a stále si mohla dovoliť navštevovať priemernú strednú školu. Jedného dňa sa však náhodou dostane kvôli práci do prestížnej akadémie Shinwa High, ktorú navštevujú bohaté rozmaznané detičky tých najvplyvnejších osobností z Kórey. Jan-Di má za úlohu priniesť do školy vyčistené uniformy, no popri svojej úlohe natrafí na jedného zo žiakov akadémie, ktorého ostatné protivné decká šikanou dohnali až k zúfalému činu - samovražde. Jan-Di svojou prihlúplou a nemotornou povahou presvedčí zúfalého žiaka, aby si samovraždu rozmyslel a tým mu zachráni život.

Tento šľachetný čin sa čoskoro dostane do povedomia médií a Jan-Di je považovaná za hrdinku. Shinwa akadémia si zlé meno nemôže na verejnosti dovoliť, a to, že sa jeden z jej študentov sa chcel zabiť na pôjde školy, jej k dobru nepridáva. Snaží sa to teda vykompenzovať tým, že ponúkne Jan-Di mimoriadne štipendium a možnosť študovať na škole bez toho, aby musela platiť školné. Jan-Di touto myšlienkou nie je nadšená a svoju starú školu sa jej opustiť nechce. Jej rodina však vidí v tejto novej ponuke obrovskú príležitosť, a tak ju rodičia prinútia nakoniec sa do Shinwa akadémie zapísať. Naša hlavná hrdinka sa tak ocitá sama v škole plnej snobských bohatých detí, ktoré nevedia, čo od radosti a jak rozhadzovať peniažky svojich rodičov. Okrem toho má školu pod palcom skupinka najbohatších, najpopulárnejších a najvplyvnejších deciek, ktorú tvoria štyria chlapci. Nazývajú sa F4 (Boys Over Flowers), čo je odkazom na to, že sú vraj všetci štyria nedotknuteľní, krehkí a výnimoční ako kvetinky (lol) a nikto iný si k nim nemôže nič dovoliť. Týmito štyrmi pánmi vesmíru nie je nik iný ako Gu Jun Pyo (Lee Min-Ho), Yoon Ji Hoo (Kim Hyun-Joong), So Yi-Jung (Kim Bum) a Song Woo-Bin (Kim Joon).

(Aj na takéto srandy sa môžete počas seriálu tešiť. Jun Pyo veľmi rád dáva Jan-Di "dole" svojimi sassy odfajkmi, sledovať ich hádky a pošťuchovanice bola náramná zábava.)

Jan-Di má nejakú zvláštnu schopnosť sa ocitnúť akurát v strede diania a priťahovať problémy, tak nie je vôbec nečakané, že sa Jun Pyovi a jeho partičke pripletie do cesty a hneď si ich svojim konaním znepriatelí. Nemá totiž rada nespravodlivosť a netoleruje šikanu páchanú zo strany našich štyroch vládcov Shinwa akadémie na ostatných úbohejších žiakoch. Tým si z Jun Pya urobí svojho nepriateľa číslo 1. Okrem toho začne prechovávať romantické city k jeho najlepšiemu kamarátovi Ji Hoovi, ktorý však jej lásku neopätuje, nakoľko stále túži po jeho známej z detstva - známej modelke, ktorá odišla do zahraničia. Čo však čert nechcel, Jan-Di padla do oka samotnému vodcovi F4 - Gu Jun Pyovi. Ten sa rozhodne, že z nej spraví svoju priateľku a tak sa začne ich love&hate priateľstvo/vzťah, ktorý je popretkávaný rôznymi komplikáciami a drámou, akú len tak ľahko nezažijete. Okrem toho sa do ich rodiacej sa lásky vloží Jun Pyiova matka, ktorá je všetkými desiatimi proti ich vzľahu a mnoho iných nástrah.

Okrem Jan-Di a Jun Pyia môžeme sledovať vývin ďalšieho nádejného romantického vzľahu medzi Yi-Jungom a najlepšou priateľkou Jan-Di - Kim So-Eun. Títo dvaja spolu začnú byť stále vo viac a viac intenzívnejšej interakcii a ako vedľajší pár plnia svoju rolu viac než bravúrne. Stále je tu však ešte Ji Hoo, ktorý sa do Jan-Di postupne čoraz viac zamiluje a milostný trojuholník je na svete. Znie to síce dosť komplikovane, ale verte mi, že sa v tých vzťahoch budete hneď ľahko orientovať a ku koncu im budete fandiť do posledného dychu.

_______________________________________________________________________________________________________

Čo povedať k postavám z tejto doramy? Snáď len toľko, že som si ich za veľmi krátky čas všetky úplne zamilovala. Hlavní hrdinovia boli naozaj luxusní, hlavne čo sa mužského osadenstva týka. Ich charaktery boli za tých 25 dielov pekne rozobraté a vy pochopíte, že prečo je každý taký, aký je a postupne si každého obľúbite. Postavy sú jednou z najsilnejších stránok Boys Over Flowers a úžasne dotvárajú príbeh, vytvárajú skvelú atmosféru a nútia vás pustiť si jednu epizódu za druhou.

Geum Jan-Di - hlavná hrdinka príbehu sa vám spočiatku nemusí pozdávať. Je to prirodzené... Aj ja som ju najskôr vôbec nemala rada, ako hlavná postava mi nesedela či už charakterovo, alebo výzorovo. Zdala sa mi až príliš nepekná na hlavnú hrdinku romantickej drámy a ten jej uvreštaný hlas... to je ďalšia kapitola. Istý čas mi dosť liezla na nervy, no postupne som sa s Jan-Di stotožnila, pochopila som, že prečo sa správa a prečo je taká, aká je a napokon mi prirástla k srdcu a fandila som jej až do konca. Občas mi jej konanie a uvrešťaná povaha liezli na nervy, rovnako ako jej rodinní príslušníci, ktorí boli neskutočne moc otravní a mala som chvíle, keď by som jej rodičov najradšej cez monitor zavraždila.

Zahrala si ju kórejská herečka Ku Hye-Sun, od ktorej som videla jedinú doramu a tou je BOF, no vraj si zahrala aj v novej kórejskej dráme z lekárskeho prostredia s názvom Blood. Herečka je však veľmi šikovná, zahrala úlohu Jan-Di dobre a nakoniec som jej všetko zhltla aj s navijákom. Dokonca som sa o nej dozvedela, že vo voľnom čase maľuje a jej diela naozaj stoja za pozornosť.

Jan-Di bola miestami aj vtipná, odhodlaná a keď smútila alebo sa trápila, bolo mi jej naozaj ľúto. Verila som jej tú drámu, ktorú spôsobil milostný trojuholník aj utrpenie, ktoré zažívala, keď bola odlúčená od svojho milovaného. Občas som si síce povedala, že aké je to veľké tupelo a neraz nám dokázala, že v k-drámach platí vzorec - hlúpe konanie -> nedorozumenie -> zbytočná dráma, takmer neustále. Ale na to som si už ako stála diváčka ázijských seriálov zvykla.

Gu Jun-Pyo - čo povedať k hlavnému hrdinovi celej doramy? Veľa. Jeho hlavný protagonista dosiahol to, že som z neho ešte teraz celá pobláznená a úplne som sa do herca, ktorý si ho zahral, zamilovala, ale o tom potom. Jun-Pyo mal v sebe všetko, čo si divácka romantická dušička môže želať - mal v sebe kúsok toho správneho bad-boya s mäkkým srdcom, ktorý sa kvôli svojej vyvolenej išiel aj roztrhať. Mal v sebe istý aristokratický šarm, tú správnu dávku arogantnosti a hravosti, úžasný vzhľad a takú tú správnu zadubenosť, ktorá je pre k-drámy typická. To, čo sa mi na ňom tak zapáčilo, bol spôsob, akým sa začal postupne chovať k Jan-Di, ako sa pretransformoval z drzého, protivného a namysleného bohatého hajzlíka na vášho vysnívaného chlapa. Všetko, čo sa mu stalo, som prežívala s ním a na konci som sa s ním veľmi nerada lúčila.

Jeho postavu stvárnil božský Lee Min-Ho. A božským myslím to, že tento herec so mnou naozaj robí divy. Zrejme sa tu ešte objaví článok, ktorý bude venovaný len a len jemu a bude obsahovať moje chválospevy na jeho osobu. Tento mladý populárny kórejský herec je naozaj výnimočný, či už sa to týka vzhľadu, charizmy, alebo talentu. Jun-Pya hral naozaj bravúrne a ja som mu verila každé jedno slovo. Viem, že Kórejci sa nemusia páčiť každému, no pre mňa je Min-Ho stelesnenie dokonalosti a vždy, keď ho vidím, sa roztápam na mláčku. Mám v pláne si pozrieť všetky jeho doramy, v ktorých účinkoval, pretože sa ho nedokážem nabažiť. Ale dosť už k ospevovaniu jeho osoby, teraz mám predsa hodnotiť postavu, ktorú v BOF stvárnil.

Jun-Pya som si ako postavu naozaj veľmi obľúbila a keď plakal, plakala som s ním, cítila som jeho bolesť aj na diaľku. Veľa rázy ma rozosmial, veľa rázy naštval a ešte viac rázy ma prinútil zamilovať sa do neho ešte viac. Neraz som si želala byť na mieste Jan-Di, inokedy som zase vrieskala na monitor, že aký je dement a nech sa spamätá. Ale prežívala som to všetko najlepšie, ako som mohla. Tie jeho kučierky boli rozkošné a chlpaté šále s luxusnými oblekmi lahodili môjmu oku. A jeho pery? To je ďalšia kapitola sama o sebe... aj bozkávacie scény s ním boli úplne dokonalé, pri sledovaní som si neskutočne moc priala byť na mieste našej hlavnej hrdinky. Och, a tie dokonalé jamky na lícach ♥ :3

Yoon Ji Hoo - je mladík, ktorý toho v živote stratil mnoho. Sirota, ktorej ostal už iba jeho starý otec - bývalý prezident S. Kórey a terajší uznávaný lekár, s ním nie je kvôli určitým okolnostiam v kontakte. Tento rytier v bielom brnení si splnil svoju typickú úlohu vedľajšej postavy v milostnom trojuholníku. Spočiatku pôsobil veľmi divne, nebolo to len jeho vizážou, ktorá nápadne pripomínala ženštinu, ale aj vystupovaním. Bol až príliš zdeprimovaný, melancholický a nejako som mu to nedokázala veriť. Nechápala som Jan-Di, že čo na ňom vlastne vidí, prečo sa jej vôbec tento divný mladík páči, Gu Jun-Pyo bol omnoho lákavejší, čo sa postáv týka. No postupne sa nám začal Ji Hoo pred očami meniť, získal si naše srdcia svojimi činmi a svojou dobrotou, láskavosťou a proste tým, aký je. Len ťažko by ste v tomto seriáli hľadali niekoho, kto je obetavejší a kto si toho viac vytrpel. Keď bol malý, zomreli mi pri nehode rodičia, vyrastal prakticky sám, stal sa z neho mĺkvy mladík, ktorý sa drží v ústraní a s nikým iným, ako sú členovia F4, sa nebaví. Preto je na začiatku veľmi ťažké si ho obľúbiť. No je neskutočne moc talentovaný, čo preukazuje počas celého seriálu, dokáže hrať na celú sériu hudobných nástrojov a spevácky talent mu tiež nechýba. Veľa rázy som sa nad ním roztápala, aký bol dokonalý. A to, ako sa správal k Jan-Di, čo všetko pre ňu urobil... Ach, ja chcem tiež takého jedného Ji Hooa domov :3

Kim Yon-Joong, ktorý ho hrá, je členom k-pop kapely SS501, čo ho robí populárnym kórejským idolom a okrem toho ho môžeme vidieť v známej dorame Playful Kiss. Je to práve on, kto naspieval romantickú pieseň I Was Stupid, ktorú môžeme počas seriálu počuť mnoho rázy. Ako som už spomínala, spočiatku mi vzhľadovo nesedel, pôsobil na mňa dosť zženštilo, no počas seirálu sa ostrihal a zmenil trochu image a vtedy som si ho zamilovala. Dokázal, že aj dobrí chlapci môžu byť príťažliví a môžu si získať vaše srdce. Niekedy som sa z neho naozaj roztápala, hlavne ku koncu. Scéna so svadobnou súťažou ma takmer prekonvertovala na Ji Hooa a začínala som si želať, aby s hlavnou hrdinkou skončil šťastne až do smrti práve on.

So Yi-Jung - je Cassanovom celého seriálu. Tento mladík nie len že dobre vyzerá, ale ešte aj presne vie, ako na ženy. A náležite svoje zbrane využíva. Je to najväčší playboy, akého by ste široko ďaleko v okolí našli, no vďaka jeho vzhľadu, si to môže dovoliť. Táto postava bola prvá, ktorú som si zaľúbila. Bol neskutočne moc šarmantný a keď sa usmial... ach, vtedy som to rozdýchavala len veľmi ťažko. Postupne nám boli odhalené jeho tajomstvá, jeho minulosť bola smutná aj zaujímavá a človek nemá zrazu na výber a obľúbi si ho ešte viac. Hlavne sa mi páčila dejová linka, ktorú mal s najlepšou priateľkou Jan-Di. Spolu so So-Eun tvorili úžasný pár a ja som im istý čas fandila ešte viac ako hlavným hrdinom Jan-Di a Jun-Pyovi. Yi-Jung okrem toho, že je neskutočne moc bohatý a príťažlivý, je k tomu všetkému aj veľmi talentovaný mladý muž. Jeho ruky sú veľmi šikovné a dokáže vytvárať úžasné, pozoruhodné hrnčiarske kúsky.

Jeho postavu stvárnil herec Kim Bum, kórejské zlatíčko a každý, kto tohoto herca pozná, vie, prečo ho miluje. Kim Bum je vskutku stelesnenie krásneho chlapa a každému, kto tvrdí, že šikmookí junáci nie sú pekní, by som nakopala zadok a ukázala fotku Kim Buma, ktorý by toto tvrdenie určite vyvrátil. Jeho úsmev je naozaj zabijácky, ako o ňom všade píšu. Vždy ma dostával do kolien. A keď sa pokúšal zapôsobiť na So-Eun, bola som z neho úplne na vetvy ako plátok masla hodený na rozohriatu panvicu. Jeho zvodcovské schopnosti určite zapôsobia aj na vás.

____________________________________________________________________________________________________

Song Woo-Bin - je mafiánsky synček a budúci dedič oteckovho impéria. Uzatvára našu štvoricu life-ruinerov z BOF a svoje miesto v skupinke F4 zastáva dôstojne. Musím sa priznať, že najskôr som túto postavu nemala rada (to je celá Farah, vždy všetko ofrfľať a potom rýchlo zmeniť názor). Ale vážne mi tam spočiatku nesedel. Nezdal sa mi vôbec atraktívny, dokonca som si o ňom na prvý pohľad pomyslela, že prečo dali niekoho tak škaredého do seriálu. Ale omyl, vážení. Woo-Bin vôbec nie je škaredý, práve naopak! Čím dlhšie sa na neho dívate, tým viac sa vám začne páčiť a uvedomíte si, že si vás získal svojou úžasnou povahou, podareným vystupovaním a skvelým charakterom. Táto postava má totiž srdce na pravom mieste a zo všetkých štyroch hlavných mladých mužov mi bol najviac sympatický on. Bol neskutočne moc podarený, jeho random hlášky v angličtine (Woo-Bin má naozaj rozkošnú 'engrish', vždy som pri nej híkala od roztomilosti a rozplývala sa) boli úplne úžasné a ukradol si moje srdce pre seba tým, aký bol. Loajálny priateľ, podarený, vtipný, vynaliezavý cool týpek a ešte k tomu všetkému tak trochu záhadý Don Juan. Ak by som mala všetky hlavné mužské postavy zhodnotiť a vybrať toho, kto bol z nich najlepší, bol by to asi Woo-Bin. Jediné, čo ma mrzelo, bolo, že nedostal v seriáli viac priestoru. Ako jediný skončil sám (alebo sa mu počas tých 25 epizód neušla žiadna dievka, no to je možno dobré, aspoň ho môže mať Farah pre seba xD) a jeho príbeh bol poodhalený len okrajovo. Veľká škoda nevyužitého potenciálu.

V seriáli ho stvárnil úžasný Kim Joon, ktorého som si po skončení ihneď zamilovala a išla som si o ňom vyhľadať všetko dostupné na internete. Zistila som, že tento mladík je kórejský herec a model a ešte k tomu člen populárnej hudobnej skupiny T-Max, ktorá má na svedomí aj hlavnú pieseň k Boys Over Flower - Paradise. Toto video mi pobláznilo hlavu a utvrdilo ma v tom, že Kim Joon je dokonalosť sama. Nechápem, ako som si najskôr mohla o ňom myslieť, že je škaredý. Nie je! Prepáč mi to, Kim Joon, bola som hlúpa a nevedela som oceniť tvoju dokonalosť. Ak niekoho z vás tiež napadne, že nie je dostatočne pekný,tak okamžite odhoďte tieto hlúpe myšlienky a dajte Woo-Binovi šancu, on si vás totiž získa tým, aký je a okrem toho, keď si pozriete nejaké jeho fotky, tak vám s istotou zaplesá srdiečko tak ako mne.

Príbeh: 8 / 10
Napätie: 6 / 10
Romantika: 8 / 10
Postavy: 10 / 10
Potešenie očí: 11/10 ( :D seriózne, už len za Lee Min Hoa by som dala plný počet)
Hlavný pár: 7,5 / 10
Hudba: 7,5 / 10
~
Celkové hodnotenie: 9 / 10

Takže, k Boys Over Flowers by som povedala len toľko, že moje prvé stretnutie s kórejským seriálom dopadlo viac než dobre. Hodnotila by som tento seriál na výbornú. Skutočne som si jeho sledovanie užila. To, že som ho pozrela v priebehu dvoch dní, hovorí za všetko. Oplatilo sa kvôli nemu nespať, pretože ma fakt dostal. Vyplakala som hektolitre sĺz a fandila každému jednému z nich až do konca. Nasadil latku ostatným seriálom veľmi vysoko a ani som nečakala, že sa nejakej inej k-dráme podarí ho prekonať (no potom prišli Heirs, ktorí sú paradoxne hodnotení vo všeobecnosti omnoho nižšie). Zoznámila som sa s úžasnými kórejskými hercami, utvrdila sa v tom, že ľudia z krajín východnej Ázie sú pastvou pre oči a objavila som Lee Min-Hoa, ktorý sa okamžite zaradil do dlhého zoznamu mojich platonických lások. Popri tom všetkom ma sprevádzal príjemný soundtrack a na konci som si prišla na svoje, koniec ma zanechal naplnenou a spokojnou, nič lepšie by som si ani priať nemohla. Určite ho odporúčam každému, či už chcete s kórejskými drámami začať, alebo nie. Ak máte radi romantiku, netradičnú a originálnu zápletku, prepracované sympatické postavy a poriadnu drámu, určite do toho choďte a neoľutujete. Nie nadarmo sa BOF stalo už pomaly klasikou medzi doramami a jednou z najúspešnejších k-drám vôbec.

+ Plusy:
  • prepracované postavy, ktoré si vás istotne získajú
  • nádherná bromance medzi hlavnými mužskými postavami
  • vedľajší pár, ktorý zaručuje žasnú chémiu
  • je sa vskutku na čo pozerať, herci sú veľkí fešáci, počas pozerania som sa stihla asi 5 rázy zamilovať
  • napätie, ktoré vás nenechá spať
  • výborná záporná postava v podobe matky Gu Jun Pya
- Mínusy:
  • uvrieskaná hlavná hrdinka, ktorá nemusí byť každému po chuti
  • otravná rodina hlavnej hrdinky, ktorá to tam občas zbytočne preťahuje a zaberá miesto
  • postavy majú niekedy taký anti-zmysel pre módu, že to až bolí, no treba si zvyknúť na spôsob obliekania bohatých kórejských detičiek a potom to už nebudete tak vnímať
  • hlavná pieseň seriálu "Paradise" môže po čase niekomu začať liezť na city

Takže, to by bolo k Boys Over Flowers asi všetko. Snáď som vás namotivovala a tento seriál si čoskoro pozriete. Verte mi, naozaj to stojí za to. Určite mi napíšte, čo si o tejto dráme myslíte, či si ju pozriete a tí, čo ju už videli, chcem vaše pocity a dojmy, či sa vám páčila a čo hovoríte. Nezabudnite písať komentáre :)

Vaša Farauška

2 lidé ohodnotili tento článek.