... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

Buzzer Beat (J-drama) - recenzia

20. března 2015 v 10:03 | Farah |  r e c e n z i e
Hi there ^^ Ako sa máte? Ja zaneprádznene, ale to mi nezabráni publikovať ďalší článok na mojom blogu, aby to tu nezapadalo prachom. Dne so bude ďalšia recenzia na ďalšiu z doram, ktoré som od nového roka stihla pozrieť. Táto konkrétne má názov Buzzer Beat a ide o japonskú drámu športovo-romantického zamerania, ktorá nie je až tak známa, preto nepredpokladám, že by ju niekto z vás poznal. Ale práve preto na ňu píšem recenziu. Možno niekoho zaujme a dá tejto dorame šancu.

Ako som sa k Buzzer Beat vlastne dostala? Budete sa asi smiať, no môže za to anime Kuroko no Basuke a moja posadnutosť týmto dielom. Po tom, čo som toto anime dopozerala a dočítala mangu, cítila som obrovský absťák a cnelo sa mi za mojimi basketbalistami. Čakanie na tretiu sériu sa zdalo ako nekonečné, preto som urýchlene potrebovala niečo s basketbalovou tematikou a to ihneď.

Z biedy ma vytiahol opäť môj milovaný tumblr. keď som na tomto portáli objavila nejaké fotky zamilovanej basketbalovej dvojice. Vyhľadala som si, že obrázky pochádzajú z japonského seriálu s názvom Buzzer Beat, ktorý sľubuje divákom poriadnu drámu a dávku romantiky. Nič viac som nepotrebovala vedieť a ihneď som sa do tohoto seriálu pustila. Basketbal a romantika? To znelo pre mňa ako dokonalé kombo, aj hlavný hrdina pôsobil celkom solíde z toho, čo som zatiaľ videla.

Nemusím vám ani vravieť, že som sa na seriál rýchlo namotala a tých pár dielov som pozrela za veľmi krátky čas. Toto je pre Farah už typické, že keď sa do niečoho pustí, tak jedine po hlave. Skúste si teda recenziu prečítať aj vy a usúdiť, či by práve táto dorama nebola vhodná pre vás. Ja jej sledovanie rozhodne neľutujem, strávila som s ňou celkom fajn chvíle. Nezabudnite komentovať, či vás článok zaujal, prípadne ak si Buzzer Beat pozriete, vyjadrite svoje pocity a dojmy.

________________________________________________________________________________________________________

Názov: Buzzer Beat | ブザー・ビート |
Pôvod: Japonsko
Lokácia deja: Japonsko - Tokyo
Počet epizód: 11
Žáner: romantika | športové | dráma
Rok vysielania: 2009
Vysielala stanica: Fuji TV
Scenár: Omori Mika
Pôvodný jazyk: Japončina
Hlavná pieseň (theme): Ichibu to Zenbu by B'z

_______________________________________________________________________________________________________

***
"What is this? This incredibly miraculous sensation? Like a ball dribbling in my hand. I'm drawn in by this soft sense of security. It feels so comfortable that, as I hold her here so tightly even the 1mm gap between us disappears."
***

Dráma nám rozpráva o príbehu dvoch mladých ľudí, ktorými sú Naoki a Riko. Kayama Naoki (Yamashita Tomohisa) je mladý nádejný basketbalista, ktorý má celý svoj život ešte pred sebou. Už dávno nie je dieťa, ale mladý muž a to, že mu bol do vienka nadelený talent v basketbale, dokazuje na ihirisku. Hrá za nejaký významný japonský tím, ktorý sa zúčastňuje významnej súťaže (niečo ako Japonská basketbalová liga) a hoci nemá práve svoje najlepšie obdobie, stále si drží miesto medzi ostatnými basketbalistami, pretože o jeho schopnostiach sa nedá pochybovať. Chcelo by to len niečo, čo by ho nakoplo k ešte lepším výsledkom. Okrem toho má však všetko, čo simôže pria, sľubnú kariéru basketbalistu pred sebou a po boku krásnu priateľku, ktorá je zhodou okolností aj hlavná roztlieskavačka pre jeho tím. Jediné, čo by sa mu ešte hodilo, by bolo viac finančných prostriedkov, no nikdy nie je všekto ružové.

Shirakawa Riko (Keiko Kitagawa) je na druhej strane talentovaná v inom odbore. Jej špecialitou je hra na husle, ktorej sa venuje už veľi dlho a je v tom naozaj dobrá. Čo však čert nechcel, nepodarilo sa jej postúpiť a vyhrať prestížnu hudobnú súťaž a tak jej talent zostal nedocenený. So svojou najlepšou priateľkou Ebina Mai sa sťahujú do spoločného bytu a brigádujú spolu v kníhkupectve, aby si zarobili na živobitie. Riko by však chcela stále niečo viac a cíti, že práca ako predajca kníh nie je tá pravá lákavá budúcnosť pre ňu. Najradšej by sa venovala hudbe a po vzore svojho obrovského idola - známeho hudobníka prerazila ako husľová virtuózka. Okrem svojich skvelých schopností s týmto hudobným nástrojom má Riko aj úžasne vyvinutý sluch, čo jej mnoho rázy ponúka mnohé výhody.

Riko a Naoki majú síce rozdielne záujmy a pochádzajú z rozdielneho zázemia, no jednu vec majú spoločnú. Obaja majú obrovské sny ohľadom budúcnosti a sú pripravení za ne bojovať. Osud to zariadi tak, aby sa títo dvaja úplnou náhodou stretli a spoznali a tu začína príbeh ich rodiacej sa lásky. Riko túži splniť si svoj veľký hudobný sen, Naoki zase prahne po úspechu v basketbalovaj kariére a výhre v dôležitej lige, ktorý by jeho tímu mohol napomôcť a Naoki by si mohol tak finančne pekne prilepšiť. Stane sa mu však niekoľko nepríjemností, jeho priateľka - Nanami Natsuki, ktorá sa na prvý pohľad tvári ako najväčiše neviniatko, no v skutočnosti je to pekná mrcha, ho začne podvádzať s novým členom Naokiho tímu. Aby toho nebolo málo, začína prechovávať romantické city k Riko, o ktorú má záujem aj jeho šéf a tréner ich basketbalového tímu - Kawasaki Tomoya.

Riko uvidí Naokiho hrať a je ním fascinovaná. Taktiež má tú schopnosť povzbudiť Naokiho tak, aby sa mu konečne začalo dariť. On je zas očarený jej hrou na husle a dohodnú sa, že si každý pôjdu za svojim snom a každý sa stanú najväčším fanúšikom toho druhého. Riko a Naokimu sa i napriek tomu podarí nejako sa dať dokopy, hoci ich okolie im to dosť sťažuje a osud im nie vždy praje. A ešte k tomu je to Naokiho bývalá priateľka Natsuki, ktorá sa ho nechystá len tak ľahko vzdať. A Riko taktiež nechce Kawasakimu zlomiť srdce, ktorí o ňu dosť nástojí. Podarí sa im však všetky prekážky prekonať a budú nakoniec spolu? V ceste za ich spoločným šťastím totiž stoja aj ich obrovské sny? Budú ochotní sa ich pre lásku vzdať? Alebo sa nakoniec rozlúčia a každý si pôjde svojou cestou za úspechom? To všetko sa dozviete na konci tejto jedenásť dielnej drámy.

Dejovo ma táto dorama celkom dosť zaujala. Páčilo sa mi, že hlavným motívom počas seriálu bol basketbal, ktorý som v tom období veľmi vyhľadávala. Kto však čaká, že to bude nabité akčnými športovými scénami, bude sklamaný. Basketbal je tam len ako taký doplnok k celej dráme a tá sa sústredí hlavne na našich dvoch hrdinov - Naokiho a Riko. Naoki si počas tých jedenástich epizód tak veľmi nezahrá, to však znamená, že slečny, ktoré si Buzzer Beat pustili kvôli dráme a romantike, sa nebudú nudiť, príliš veľa športu by jej asi len uškodilo.

Hlavná dvojica to tam pekne celý čas ťahala a musím uznať, že sa mi k sebe celkom hodili. Boli obaja sympatickí, takí jednoduchí, fajn ľudia a dobre to medzi nimi klapalo. Ozvláštnenie deja bola hlavná záporná postava - Naokiha bývalka Natsuki, ktorá sa svojej role antihrdinky chopila úctivo a robila všekto preto, aby ju diváci nemali radi. Okrem ústredného páru majú diváci možnosť byť svedkami rodiacej sa romance medzi Rikinou priateľkou Mai a spoluhráčom z Naokiho tímu. Táto vedľajšia dvojica fungovala tiež viac ako obstojne a scény s nimi neurazia, práve naopak, sú celkom zaujímavé a milé. Myslím, že s dejom sa dalo ešte viac pri tejto dráme pohrať a 11 epizód sa mi zdalo trochu málo na ich rozvíjajúci sa vzťah, no na konci som bola spokojná, takže si myslím, že táto dráma si so všetkým poradila schopne.

Postavy v tejto dorame síce nie sú práve najsilnejšia stránka, no myslím, že nie sú najhoršie. Neliezli mi na nervy a hoci som si k nim nevypestovala taký veľký citový vzťah ako je to u mňa zvykom, ich príbehy som prežívala do poslednej epizódy s nimi. Niektoré z nich boli dokonca dosť sympatické, hlavne čo sa hlavnho hrdinu Naokiho týka. Pekne dotvárali príbeh, všetky charaktery mi do deja pasovali tak akurát a na to, aká je táto dorama krátka, tak som sa s nimi ku koncu aj celkom slušne stotožnila.

• Kamyia Naoki zvládol úlohu hlavného hrdinu dôstojne. Stvárnil ho japonský obľúbený herec Yamashita Tomohisa (prezývaný aj Yamapi), ktorý je dosť veľký fešák, aby si počas drámy získal nejedno divácke srdce. Jeho postava bola veľmi sympatická, bol to chlap so srdcom na správnom mieste, milý, pozorný a tak trochu snílek a romantik. Okrem toho bol aj správne cieľavedomý a ťažko na sebe pracujúci. K Riko sa správal úplne úžasne a neraz som si pri ich romantických scénkach povzdychla, že aké má tá dievčina šťastie. Dobre sa na neho pozeralo, najmä tie zábery bez trička mi vždy lahodili oku. Roztomilý bol aj keď sa usmial a keď trpel, tak ma neraz stislo pri srdci. Yamapi hral jeho melancholické, utrápené momenty naozaj skvele a keď sa snažil byť romantický, tak mu to vyšlo, ja som mu verila všetko od prvej epizódy.

_____________________________________________________________________________________________________

• Shirakawa Riko bola našou hlavnou hrdinkou, ktorá nás sprevádzala dejom a ktorej človek proste musel celý čas fandiť. Jej postavu stvárnila Keiko Kitagawa, ktorá bola veľmi sympatická, niektoré ksichty, čo dávala, boli fakt ako z iného vesmíru no i napriek tomu sa k fešnému Naokimu hodila. Táto talentovaná no pokorná nádejná huslistka to nemala so svojou kariérou práve najľahšie, no ešte že mala svojho Naokiho, ktorý ju neprestával povzbudzovať ďalej. Ako hlavná hrdinka mi neprekážala a jej charakter bol celkom solídne napísaný, i keď bola často zatieňovaná hlavnou zápornou postavou - Natsuki.

______________________________________________________________________________________________________
  • Nanami Natsuki predstavovala hlavnú mrchu príbehu a poviem vám, svoju úlohu si plnila bravúrne. Táto mladá a ambiciózna mladá žena na všetkých pôsobila ako anjelik, mala dokonalú fasádu, pod ktorou sa skrývala skutočná mrcha. Zahrala si ju Aibu Saki, ktorá je veľká kočka, preto sa občas stalo, že zatienila postavu Riko. Nakoniec som však chápala, prečo sa Naoki vdzal svojej bývalej a vybral si práve Riko. Natsuki nám však ukázala, že aj protivní ľudia majú srdce, svoje zlé činy oľutovala, dostala lekciu a nakoniec mi jej prišlo aj ľúto. Jej postava bola úžasne prepracovaná a mala asi najzaujímavejší charakter zo všetkých. Rozhodne bol veľmi príjemným prídavkom k deju tejto doramy.

• Kawasaki Tomoya bol hlavným protivníkom Naokiho, čo sa týka boja o lásku Riko. Paradoxne to však bol aj jeden z jeho najlepších priateľov a ešte k tomu všetkému jeho šéf a tréner ich basketbalového tímu. Vedel o rodiacej sa Naokiho a Rikinej láske, no i napriek tomu sa nevdzával a rozhodol sa o Riko bojovať. Občas pôsobil pekne otravne, no musím uznať, že spočiatku bol celkom sympatický, nevyzeral najhoršie, no nikdy, ani v inom vesmíre by som mu dostať na konci Riko nedopriala. Ona bola predurčená byť s Naokim a tak som rada, že Kawasaki nakoniec zostal sám, pretože v boji o Rikino srdce nie vždy využíval práve najčestnejšie zbrane. Postavu stvárnil Ito Hideaki.

_________________________________________________________________________________________________________
  • Ebina Mai - bola najlepšou priateľkou Riko a taktiež talentovanou hudobníčkou. Do deja priniesla niečo nové, veselé svojou bláznivou a optimistickou povahou. Predstavovala taktiež časť vedľajšieho páru a svojej role sa zhostila veľmi dobre. So svojim vyvoleným boli sympatickí a Mai bola pre Riko naozaj skvelou oporou a najlepšou kamarátkou. Zahrala si ju Kanjiya Shihori.

___________________________________________________________________________________________________

Príbeh: 6,5/10
Romantika: 7/10
Potešenie očí: 7/10
Ústredná dvojica: 7/10
Hudba: 8/10
Napätie: 6,5/10
~
Celkové hodnotenie: 7/10

Buzzer Beat by som zhodnotila ako veľmi obstojú japonskú drámu. Pri jej sledovaní som sa nenudila a občasné romantické momenty mi rozohriali vnútro. Jedenásť epizód ubehlo ako voda a ak sa do tejto drámy pustíte počas voľna, za jeden deň ju budete mať pozretú. Odporúčam najmä tým, ktorí tak ako ja sa radi pozerajú na basketbalistov a nepohrdnú trochou klasickej hudby. Nie je to síce také skvelé ako kórejské Boys Over Flowers, či taiwanské Devil Beside You. Chýbal tomu taký ten správny náboj, keď máte v bruchu väčšie motýle ako hlavná hrdinka a prežívate všetko do morku kostí. Slzavé údolie ako pri BOF sa síce nekonalo, no i napriek tomu som si túto doramu užila a preto odporúčam túto sympatickú oddychovku aj vám.

+ Plusy:
  • celkom zaujímavý námet - basketbal v príbehu dobre funguje
  • sympatické hlavné postavy a fešný mužský hrdina