... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

The Heirs (k-drama) - recenzia 1/2

15. dubna 2015 v 1:36 | Farah |  r e c e n z i e
Okej, ľudia. Farahsa rozhodla napísať siahodlhú recenziu na doramu, ktorú videla asi mesiac a pol dozadu, pretože proste na to dostala chuť. Už dlho písanie tejto recenzie odkladám a zachvíľu pomaly aj zabudnem na všetky dojmy a pocity, ktoré som zo sledovania tohoto seriálu nadobudla. Preto to už konečne musím dostať zo seba. Takže dnes budete mať možnosť prečítať si recenziu na kórejskú drámu, ktorá je veľmi populárna a nesie názov The Heirs. Možno už viacerí z vás o nej počuli a tí, ktorí nie, prečítajte si túto recenziu a zhodnoťte sami, či nestojí za to si tento seriál pozrieť. Musím vás upozorniť vopred - bola som touto doramou natoľko uchvátená, že recenzia bude maximálne subjektívna a pôjde skôr o výlev fanúšikovskej duše, ódu na postavy a hercov účinkujúcich v nej, ako o skutočne objektívne zhodnotenie diela. Sami si rozmyslite, či do toho chcete ísť.

Úvod a varovania máme za sebou, takže prečo sa nepustiť do toho, všakže? Pripomínam, že budem veľmi rada, ak mi zanecháte pod recenziou vaše komentáre, v ktorých vyjadríte názory. Napíšte mi, či túto doramu poznáte, prípadne aké z nej máte pocity a či sa ju niekto z vás chystá sledovať. Prajem príjemné čítanie.

Farauška

_______________________________________________________________________________________________________

Dobre. Takže, kde začať? V prvom rade by som zrejme mala spomenúť, že The Heirs sú dejovo a celkovo ako dorama, dosť podobné seriálu Boys Over Flowers, na ktorý som už recenziu na blogu uverejnila. Možno to bude tým, že sa dej tiež koncentruje okolo bohatých detičiek na prestížnej škole, medzi ktoré hlavná hrdinka nezapadá. Alebo tým, že hlavnú mužskú postavu si tiež zahral Lee Min-ho, rovnako tomu bolo aj v BOF. Ak si však myslíte, že The Heirs sú rovnakí ako Boys Over Flowers, mýlite sa. Postupne sa to bude vyvíjať iným smerom a môžem vám prezradiť, že pôjde o niečo iné, nové, takže nuda rozhodne nehrozí.

Ak by som mala túto k-dramu prirovnať k nejakému populárnemu seriálu zo západu, zrejme by to bol americký seriál s názvom Gossip Girl. The Heirs mi GG skutočne veľmi pripomínali a to z viacerých dôvodov, no mne sa táto dorama páčila omnoho viac ako jej spomínaný americký ekvivalent. Postavy, príbeh, prostredie, všetko sa mi pozdávalo väčšmi. Takže tí, ktorí ste si Gossip Girl obľúbili, určite neváhajte a choďte aj do Heirs, rozhodne budú vaše očakávania naplnené, aspoň v to dúfam (ďalej čítaj -> 4 ways Heirs is basically just like Gossip Girl).

Je paradox, že tento seriál má vo všeobecnosti dosť nízke hodnotenie a je aj veľmi často kritizovaný. Mnoho fanúšikov ázijských doram vám povie, že táto k-drama bola nemastná a neslaná, že sa vôbec nechytá na jej konkurenčné diela akými sú napr. BOF a podobne. Neberiem nikomu tento názor, dokonca myslím, že ak sa na túto doramu pozrie človek triezvym okom, dá kritikom za pravdu. Mne sa to však nestalo, mňa osobne s tento seirál získal natoľko, že som ním bola uchvátená, neskutočne moc som sa naň namotala a všetky chyby a muchy, ktoré seriál určite má, som slepo prehliadala. Mohla by som ho nazvať takou svojou guilty pleasure, skrátka sa mi táto dorama neskutočne moc páčila, môžem dokonca tvrdiť, že som si jej sledovanie užívala viac ako Boys Over Flowers a to už je čo povedať! Zrejme sa vyšplhala na prvé miesto v rebríčku, čo sa kórejských drám týka a som zvedavá, či sa ešte niekedy podarí nejakému kórejskému seriálu ju z tohoto postu zosadiť.

_____________________________________________________________________________________________________

Oficiálny názov: The Heirs | The Inheritors | Sangsongjadeul |

Rok vydania: 2013

Žáner: romantika | dráma | business | školské prostredie

Počet epizód: 20

Zem pôvodu: Južná Kórea

Originál jazyk: kórejčina

Prístupnosť: 12+ rokov

Alternatívy: americká Gossip Girl

Scenár: Kim Eun-sook

Réžia: Kang Shin-hyo

Hlavné music theme: Love is the Moment by Lee Hong Ki

________________________________________________________________________________________________________

"One who wants to wear the crown, bear its weight."
"What type of crown were you trying to wear? Was it wealth, fame or love?"

- The Heirs

* * *

Dej, presne tak, ako tomu býva pri mnohých iných doramách, nápadne pripomína modernú adaptáciu Popolušky. Chudobná dievčina a bohatý chlapec sa stretávajú a preskočí medzi nimi iskra. Príbeh sa začína tým, že sa stretávame s hlavným hrdinom celého seriálu Kim Tanombiele tričko (Lee Min-ho). Kim Tan je bohatý synáčik zámožnej a vplyvnej rodiny, ktorá vládne poprednému impériu v Južnej Kóree. Má však jednu smolu, od malička vyrastá v tieni svojho staršieho brata Kim Wonamodré tričko (Choi Jin-hyuk), ktorý nielen že úspešne kráča v otcových šlapajách, úspešne sa chopí otcovho obchodného impéria a je považovaný za toho lepšieho syna, ale, ako sa dozvieme v priebehu seriálu, svojho mladšieho brata Tana nemá rád. To mladému chlapcovi značne komplikuje život a celá jeho rodina sa ho zbaví takým spôsobom, že ho pošlú študovať na pár rokov do Ameriky. Tan využije túto možnosť, zahodí za hlavu trápenie kvôli svojej rodine a odchádza bývať do Ameriky, kde na neho čaká bezstarostný život plný zábavy, užívania si a občas aj vystrájania, ale to k životu mladých deciek z LA proste patrí.

Cha Eun-sang (Park Shin-Hye) je na tom presne opačne. Narozdiel od Kim Tana, je táto chudobná, no pracovitá dievčina uväznená vo svojom malom bytíku s nemou matkou (Kim Mi-Kyung), musí zvládať niekoľko zamestnaní popri škole, aby mali z čoho vyžiť a tajne sníva, že sa jej raz podarí z tohoto mizerného životného štýlu uniknúť. Závidí svojej staršej sestre Cha Eun-seok (Yoon Jin-Seo), ktorá odišla bývať do Ameriky, kde si údajne našla skvelého priateľa, s ktorým sa majú čoskoro brať a popri tom úspešne študuje na vysokej škole v LA. Keď sa dopočuje, že jej staršia sestra, ktorú si dievčina idealizovala ako svoj vzor, sa bude vydávať, vyšle ju matka aj s peniazmi určenými pre štúdium a svadbu svojej strašej dcéry do Ameriky, aby sa aspoň ona s Eun-seok stretla. Eun-sang sa teda vydáva sama do obrovskej krajiny s minimálnou znalosťou angličtiny a keď priletí do Los Angeles a vyhľadá svoju staršiu sestru, zisťuje, že problémy na seba nenechali dlho čakať a dostane sa do riadnej šlamastiky.

Háčik je v tom, že jej staršia sestra vôbec nechodí na vysokú, ako im v správach oznámila a ani sa nebude vydávať. Jej americký priateľ má ďaleko od dobrého chlapa a všetko, čo im Eun-seok narozprávala, boli iba klamstvá. V skutočnosti jej jej priateľ riadny hajzel, ktorý ju len využíva, živý sa podradnou prácou barmanky, necháva sa obchytkávať oplzlými američanmi a celý jej život je prakticky na prd. Eun Sang sa tým padom rozplynú predstavy o dokonalom živote a možnostiach, ktoré Amerika údajne ponúka a keď k tomu všetkému je zavrhnutá vlastnou sestrou, ktorá jej vezme všetky peniaze, ktoré dievčina so sebou priniesla a nechá ju len tak napospas, má toho hlavná hrdinka naozaj dosť. Nervovo zrútenú ju k tomu všetkému ešte okradne bláznivý američan, ktorý je zhodou okolností Kim Tanov kamarát. Kim Tan sa celej situácii iba zaujato prizerá, no keď už pohľad na zúfalú dievčinu nevydrží, rozhodne sa jej pomôcť.

Eun-sang sa dostane do problémov, usvedčia ju z prechovávania drog a skončí na policajnej stanici. Okrem toho jej zabavia pas a nemôže sa vrátiť ani domov, naspäť do Kórey. Našťastie sa jej však ujme Kim Tan a navrhne jej, aby prespala u neho, kým sa jej pas a ostatné potrebné veci nevrátia. Sprvoti mu Eun-sang nedôveruje, no nakoniec zistí, že nemá na výber a preto s ním ide do jeho luxusného apartmánu na pláži, ktorý by mu závidelo nejedno priemerné oko zo strednej vrstvy. Je od začiatku jasné, že hlavní hrdinovia sa navzájom priťahujú, všetci to vedia, len oni sami ešte nie. No čo čert nechcel, do Ameriky prichádza Kim Tanova snúbenica - dedička bohatého impéria Yoo rodiny - Yoo Rachel (Kim Ji-Won), ktorej sa myšlienka, že jej nastávajúci vo svojej luxusnej rezidencii hostí kórejskú dievčinu v problémoch vôbec nepáči. Eun-sang je ňou vyhnaná z Kim Tanovej vily, no našťastie sa môže uchýliť k svojmu najlepšiemu priateľovi Yoon Chang-yongovi (Kang Min-Hyuk), ktorý je tiež na prázdninách v Amerike, čo sa naša hrdinka neskôr dozvedá. Eun-sang sa môže vrátiť naspäť domov.

Čo však s Kim Tanom, ktorý si za ten krátky čas, čo Eun-sang pozná, k nej vypestoval náklonnosť? Po odchode dievčiny sa necíti vo svojej koži, je mu za ňou smutno a cíti sa osamelo. Rachel nie je pre neho tá pravá, to vie aj on sán, ich zasnúbenie bolo čisto z obchodných dôvodov. Naši hlavní hrdinovia sa však postupne všetci vrátia naspäť do Kórey a tam sa dej začne parádne rozbiehať. Ešte len teraz sa to začne poriadne zamotávať, keď sa Tan vracia naspäť do svojej starej školy, ozývajú sa konflikty s jeho bratom a celou rodinou vo všeobecnosti. Okrem toho vyhľadá Eun-sang, ktorá akoby náhodou začne bývať pod jeho strechou, pretože jej matka dostala pracovné miesto v Kim rodine ako slúžka. Naši dvaja zamilovaní hrdinovia sa znova stretávajú, ale osud im nič neuľahčí, práve naopak. Všetko sa len a len zhorší, pretože Tanova rodina niekoho tak chudobného a bez postavenia ako je Eun-sang skrátka prijať nechce. A okrem toho Rachel sa svojho snúbenca nemieni len tak ľahko vzdať. Ešte k tomu všetkému je Eun-sang preradená do prestížnej školy, ktorú navštevujú všetky bohaté detičky spolu s Kim Tanom, Rachel, Chang-yongom a jeho priateľkou Lee Bo-nou (Krystal) a tam zniká množstvo nových problémov. A nezabúdajme na to, že do deja vstupuje ďalší študent z prestížnej akadémie - Tanov nepriateľ, bývalý najlepší kamarát, delikvent s IQ 150, ktorý má záľubu v šikanovaní ostatných študentov z nižšej spoločenskej vrstvy - Choi Young-do (Kim Woo-Bin). Vyzerá to tak, že aj on začína javiť o Eun-sang záujem a tak sa nám začne vytvárať milostný trojuholník a celý dej začne poriadne naberať na obrátkach.

Uf, komplikované, však? Áno, dej je skutočne zamotaný s obrovským množstvom rôznych postáv, z ktorých každá má svoj príbeh, svoje starosti a svoje vzťahy. No nebude trvať dlho a určite sa v tom začnete ľahko orientovať, že kto, kde, s kým a prečo. Okrem našej hlavnej dvojice a neskôr trojice sú tu aj iné milostné páry, ktorých osudy sú rovnako zaujímavé, vyzdvihnúť musím hlavne pár Chang-young a Lee Bo-na, ktorí boli úplne na zožratie. Okrem detičiek máme možnosť sledovať aj osudy ich rodičov, s ktorými si rovnako vypestujete puto a obľúbite si ich. Hlavne mamičky hlavných hrdinov sú úplne úžasné ♥.

____________________________________________________________________________________________________

Čo sa postáv týka, tak je vám už isto zrejmé, že aj tie som si neskutočne moc zamilovala. I keď mnoho ľudí bude tvrdiť, že hlavné postavy z doramy Heirs nie sú absolútne zaujímavé, boli zle napísané alebo zle zahrané, ja s nimi nesúhlasím. Pre mňa boli práve postavy tým, čo ma vtiahlo do deja a dôvod, prečo som sa na túto doramu tak moc namotala. Každá jedna z nich mala v príbehu svoje miesto a úplne do seriálu sedela. Orientovať sa v nich bolo niekedy trochu náročné, hlavne na začiatku sa mi niektoré na seba podobali a trochu som si ich mýlila, no to všetko prešlo a ku každému z nich som si vypestovala osobitý vzťah. Najmä hlavné trio bolo podľa môjho názoru úplne luxusné a oni boli tým, čo ma nútilo púšťaž si jednu epizódu za druhou.

Cha Eun-sang - hlavnú hrdinku seriálu The Heirs zvykne veľa ľudí veľmi kritizovať. Viem si predtaviť, že prečo, nie každému postava ako ona musí byť sympatická. Eun-sang je dosť uplakaná, počas celého seirálu sa ledva usmieva, no mne to vôbec nevadilo. S jej predstaviteľkou sme mali možnosť stretnúť sa v nedávno spomínanej dorame You're Beautiful. Park Shin-Hye ju zahrala skvelo a tá uplakanosť mi k nej skrátka sedela, tak bol proste jej charakter napísaný. Hlavne sa mi nesmierne moc páčilo, ako to fungovalo, čo sa chémie týka s ňou a jej dvoma objektami záujmu. S oboma hlavnými mužskými hrdinami jej to dokonale klapalo a neskutočne sa mi k sebe hodili. Eun-sang bola na svoj vek možno až príliš rozumná, ale za to som ocenila, že sme sa pri nej nestretli s hlúpym správaním, uvrešťanosťou a zadubenosťou, ktorá je typická pre iné hlavné hrdinky kórejských ale aj ázijských drám vo všeobecnosti. Bola veľmi inteligentná, problémy dokázala riešiť, postaviť sa im s chladnou hlavou a i keď počas seriálu viac plakala, ako robila iné činnosti, mala na to svoje dôvody.

* * * * *

Kim Tan - predstavuje mužkú časť hlavnej mileneckej dvojiche, ktorej vzťah seriál rozoberá. Opäť ho stvárnil božský Lee Min-ho a aj to je možno dôvod, prečo som sa tak zbláznila do tejto doramy. Lee Min-ho proste vie ako na publikum. A jeho postava Kim Tana si ma úplne získala. Ak sa niekde náhodou dočítate, že bola napísaná slabo, nevyýrazne, nezaujímavé, dovoľte, aby som tieto tvrdenia vyvrátila. Kim Tan bol totiž úžasný. Vo všetkých možných aspektoch. Nie len jeho charakterové vlastnosti si ma získali, no rozhodne mu pridávajú veľa k finálnej charizme a atraktivite. Každý musí reálne uznať, že Lee Min-ho je naozaj riadna eye-candy a oči som si ním popásla v každej jednej epizóde. To, čo Kim Tana robilo výnimočným, bol spôsob, ako sa správal k ľuďom okolo seba. Ich vzťah s Eun-Sang bol skutočne závidenia-hodný a neraz som si povedala, že je to tá najšťastniejšia ženská na svete, pretože ju miluje chlap ako je Kim Tan a ešte k tomu tak bezpodmienečne. No, myslím, že tieto slová hovoria za všetko. Sami ste si s istotou vydedukovali, že k nemu prechovávam až neprirodzené city. Kim Tan bol rozhodne jednou z hlavných príčin, prečo som si The Heirs zamilovala.

Vážne,

veď sa na neho pozrite...

Srsly,

ako môže toto existovať?

I can't even...

This is too much. *dying whale noises*

* * * * *

Choi Young Do - uzatváral hlavný milostný trojuholník a môžem povedať, že viac ako obstojne. Tento prechytračený, no zákerný, protivný mladý muž s tendenciou šikanovať slabších a tých, ktorí sa mu nerovnajú si vás napriek svojej počaitočnej "bad-ass" povahe získa. Verte mi. Kim Woo Bin, ktorý ho hrá nemusí sedieť každému. Povedzme si na rovinu - Woo Bin nie je typický krásavec ani sladký chlapček. Práve naopak. Ja sama som si počiatku myslela, že vôbec nie je pekný, no čím dlhšie som na neho hľadela, tým viac aktratívnejších vecí som si na ňom všimla. A čím dlhšie na neho pozeráte, tým sa vám zdá viac príťažlivý. Pretože to on skutočne je, Woo Bin resp. Young Do je neskutočne moc príťažlivý chlap a akokoľvek sa vám bude zo začiatku zdať neatraktívny, verte, že on sám vam toto tvrdenie počas sledovania seriálu vyvráti. Jeho charakter, vystupovanie, "bad-boy" image, neuveriteľný sexappeal a celkové kúzlo osobnosti napomôžu k tomu, aby ste mu podlahli. Budete vrieskať na Eun-Sang aby prestala byť hlúpou a konečne mu opätovala aspoň časť citov. Pretože postupom času si záska vaše strcia a budte sa hrdinke čudovať, prečo si nevybrala jeho, alebo aspoň sčasti neprechovávala náklonnosť k tomuto "rytierovi v čiernom brnení" ako sa sám nazval.

O tomto presne hovorím...

No problem, bby, no problem at all...

U handsome bastard, what have u done... -.-