... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

The Heirs (k-drama) - recenzia 2/2

15. dubna 2015 v 1:37 | Farah |  r e c e n z i e
THE HEIRS RECENZIA: ČASŤ 2/2

Ďalšie zaujímavé postavy, ktoré stoja za zmienku:

Kim Won - Kom Won je starším bratom Kim Tana, ktorý narozdiel od svojho mladšieho súrodenca má budúcnosť nalinkovanú od slova do slova a v rukách drží jednu z najväčších prosperujúcich obchodných spoločností v Južnej Kórei. Svojho brata zdanlivo nemá rád, je to suchár, pedant a v celku nesympatický človek. Aspoň takto na mňa spočiatku pôsobil. Ale jeho postava bola vážne skvele napísaná a dostal sa mi pod kožu. Ukázalo sa, že aj on je len človek a že každý si zaslúži druhú šancu. Možno sa vám najprv nebude pozdávať, ale verte, že si počas seriálu tiež prejde veľkou premenou. A okrem toho, čo si budeme klamať - je to vážne fešák!

* * * * *

Lee Bo-Na - úplne dokonalá! Tak by sa dala opísať Lee Bo-Na alias priateľka Eun-Sanginho najlešpieho kamaráta Chang-younga. Lee Bo-Na v minulosti chodila s Kim Tanom, no dávno sa rozišli. Zdá sa však, že dodnes sa s tým tak úplne nevysporiadala a stále k nemu niečo malilinko cíti, prejavuje sa to hlavne pri ich vzájomnej konfrontácii, keď je z neho vždy nesvoja. Ale i napriek tomu je jasné, že je do Chang-young blázon. A poviem vám, táto dvojica funguje spolu úplne dokonale. Sú neskutočne moc rozkošní a celý seriál som ich horlivo shipovala. Bo-Na bola úplne úžasná. Zo začiatku nám ju tvorcovia predstavili ako jedno z ostatných snobských detí študjúce na prestížnej akadémii, no postupom času ukázala, že má srdce zo zlata. Spôsob, aký si ju vždy Chang-young doberal a ako sa spolu naťahovali a udobrovali bol úplne sladký. Taký vzťah im môže každý iba závidieť. A to, ako sa z Eun-Sang, ktorá bola spočiatku jej rivalkou a dievčina ju neznášala, stala jej priateľka, bolo fakt krásne. Bo-Na je jedna z najlepších ženských postáv, aké som zatiaľ v kórejských doramách videla a Krystal, ktorá si ju zahrala, je skutočne ako bábika, aj jej vkus, čo sa obliekania týka. Eun-Sang to o nej presne vystihla: krásna zvonka aj vo vnútri ♥

No nie sú rozkošní?

Cuteness overload *-*

* * * * *

Yoo Rachel - najväčšia mrcha celého seriálu. Rachel je bohatou dcérkou ďalšej prosperujúcej spoločnosti a so svojou mamičkou si obe náležite užívajú vymoženosti, ktoré im život na vysokej nohe ponúka. K tomu všetkému sa má jej matka vydávať za otca Young Doa, z čoho Rachel vôbec nie je nadšená. Rachel je Kim Tanovou snúbenicou, no stále si nedokáže uvedomiť a pripustiť, že ich sobáš bol dohodnutý z čisto strategických a obchodných dôvodov. Kim Tan ju totiž nemiluje, nech je akokoľvek pekná, bohatá a vzdelaná. Konkurenciou sa pre ňu stáva Cha Eun-Sang a oba dievčatá medzi sebou vyhlásia tichú vojnu. Rachel o Kim Tana a Eun-Sang kvôli tomu, že si nechce nechať skákať po hlave a šikanovať sa bohatou snobskou fiflenou. Rachel je však viac ako len rozmaznaná, zámožná a namyslená dedička impéria. Ona sama má so sebou toľko starostí, že si to človek ani nedokáže predstaviť. A nie je šťastná, vôbec nie je šťastná, počas celého seriálu z nej doslova sálalo to, ako moc trpí (aj kvôli svojej matke) a kvôli tomu si rieši svoje komplexy tým, že ponižuje a znepríjemňuje život Eun-Sang. Postava je to však neskutočne moc zaujímavá, komplexná a určite má svoje kúzlo, takže možno si ju mnohí z vás i napriek jej snobskej a chladnej osobnosti obľúbite. A aby som nezabudla, oblieka sa naozaj luxusne, pri pohľade na jej šatník som len tak slintala. Takže aj táto jej stránka určite stojí za to. Veľa ľudí ju prirovnáva k Blair Waldorfover z Gossip Girl. Sama nemôžem posúdiť, nakoľko som ten seriál nevidela.

* * * * *
Dorama the Heirs ponúka ešte ďalšie množstvo zaujímavých postáv, či už matky hlavných predstaviteľov, otcov Kim Tana a Young Doa, či osatných Tanových spolužiakov, je sa skutočne na čo pozerať. Hlavne, čo sa vzhľadovej stránky týka, v seriáli hrajú totiž samí fešáci. A dievčatá sú zase krásne roztomilé a úplne dokonalé oblečené. Len Eun-Sang má stále tendenciu navliekať na seba "vrecia na odpadky", i keď niektoré z jej outfitov boli tiež skvelé.

_______________________________________________________________________________________________________

(upozornenie: nasledjúce hodnotenie nie je relevantné, pretože ho písala fangirl v štádiu fanúšikovského záchvatu a eufórie. Skutočná kvalita seriálu nemusí zodpovedať s hodnotením, preto si radšej vyhľadajte relevantnejšie a objektívnejšie recenzie... but who gives a damn.)

Príbeh: 8/10

Romantika: 100/10

Ústredná dvojica: 100/10 (a vedľajšia dvojica tiež tak!♥)

Postavy: 10/10

Napätie: 7/10

Hudba: 8/10 (Love is the momeeeent :D)

Potešenie očí: 100/10 (lol, proste Lee Min-Ho a Kim Woo Bin, nižšie hodnotenie sa dať ani nedá xD)
~
Celkové hodnotenie: 1 000 000 %, bodov, všetkého!!!

Máte dojem, že je vôbec zmysluplné cítať moje subjektívne hodnotenie tohoto seriálu? Tá zaujatosť "pre" zo mňa doslova vyžaruje, aj z tohoto článku. Skrátka, nedá sa mi pri písaní odosobniť, musím nechať priechod svojim pocitom. Ale na to ste zrejme už zvyknutí, že píšem veci podľa seba. Takže... Kde začať? The Heirs je doramou, na ktorú som čakala. Vážne. Úplne všetko mi tam sedelo a vyhovovalo. Pozeranie mi doslova ušlo ako voda. Ani neviem, že kedy som to dopozerala, no viem, že som potom ostala sklamaná, že už to nepokračuje ďalej. Brala by som aj 200 dielov tohoto seriálu, nie len 20. Možno už preháňam, ale skutočne ma The Heirs úplne uchvátili a prekonali u mňa doposiaľ vysokú latku, ktorú udala dorama Boys Over Flowers. Nečakala som, že ju tak skoro niečo preskočí. A stále mi nejde do hlavy, prečo toľko ľudí tento seriál kritizuje a má tak nízke hodnotenie. Podľa mňa je úplne perfektný. Vážne som sa počas pozerania nenudila, práve naopak. Híkala som, kričala, smiala sa, plakala a rozplývala každú jednu sekundu pozerania. Úplne som si túto doramu vychutnala a užila si pozeranie naplno. Ak máte niekto rád veci podobné Gossip Girl, tak vážne neváhajte a určite choďte aj do The Heirs, nemáte čo stratiť, práve naopak, iba získať. Či už si zamilujete samotné postavy, ich príbehy, úžasný milostný trojuholník medzi troma hlavnými hrdinami, či bromance medzi Kim Tanom a Young Doom. Popasiete si oči na nádherných kúskoch v šatníkoch najmä Rachel a jej mamičky, pri ktorých by nejeden shopaholic dostal módny orgazmus. A tá chémia medzi hlavným párom a hlavnou hrdinkou a sekundárnym mužským hrdinom? D-o-k-o-n-a-l-á! Neskutočne moc to medzi nimi iskrí a Cha Eun-Sang sa mi hodila k obom hlavným chlapcom. Až som ju občas tajne párovala s Young Doom a chcela som, aby skončili spolu. No keď sa tam objavil Kim Tan, tak som sa zase preorientovala na neho, bol to skutočne emocionálny rollercoaster.

( + ) PLUSY:
  • luxusne hviezdne herecké obsadenie
  • skvelo napísané postavy a je ich veľa!
  • fešní kórejci (ale to asi pri všetkých k-drámach), na ktorých si popasiete oči... veď predsa... Lee Min-Ho :D už len to vám musí stačiť
  • chémia, chémia, chémia... hlavný pár vás zaručene dostane
  • sympatické mamičky oboch hlavných hrdinov
  • skvelé záporné postavy, ktoré narobia počas deja šarapatu
  • napätie, ktoré vás bude nútiť pozerať jednu epizódu za druhou
  • počet 20 epizód je tak akurát (i keď mne nestačil!)
  • šatník ženských postáv pozostáva naozaj z luxusných kúskov, hneď by som im to ukradla všetko :D
  • KIM TAN je proste zlatíčko... vážne, do toho chlapa bude ťažké nezamilovať sa pri sledovaní, tak si na to dajte bacha :P
  • to isté platí aj pre Young Doa, určite si vás získa rovnako ako Kim Tan
  • v tej škole, ktorú navštevujú, majú krásne uniformy *_*
  • veľmi veľa vtipných pasáži a zábavných situácií
  • zábavné, trefné a skvelé dialógy
  • nenašla som v seriáli jedinu postavu, ktorá sa by sa mi zdala zbytočná alebo otravná (a to sa mi zväčša pri k-drámach nestáva O.o)

( - ) MÍNUSY:
  • ja osobne som si počas pozerania žiadne mínusy nevšimla, ale nedajte na mňa, pretože som bola v extáze :D
  • medzi mínusy by sa mohli zaradiť epizódy odohrávajúce sa v Amerike, ktoré sú o úroveň slabšie oproti tým ostatným
  • taktiež američania sú vykreslení Kórejcami úplne zaujato
  • Park Shin-Hye ako Cha Eun-Sang bola počas možno až príliš uplakaná.
  • Kim tanové ugly svetre :D Niekto ich môže brať ako zápor, ja ich beriem ako klad, páčili sa mi, vyžívala som sa v nich. A celkovo mal občas Kin Tan dosť divoký šatník, ale vždy som mu to prepáčila.

Moje odporúčanie na záver? POZRITE SI THE HEIRS! Venuje im aspoň hodinku, dve a neľakajte sa, ak vás začiatok nezaujme, prípadne sa vám bude zdať divný. Ony sú tie prvé diely odohrávajúce sa v Amerike trošku slabšie, ale garantujem vám, že akonáhle sa vrátia do Kórei, úplne to začne naberať grády a vám bude z toho mozog omdlievať blahom a obdivom.

A čo dodať úplne na záver? Snáď len toľko, že ak som vás stále nepresvedčila, prečo si The Heirs pozrieť, pustite si toto video (obsahuje spoilery z 1. - 6. epizódy):

_______________________________________________________________________________________________

Nasledujúca recenzia: Flower Boy Next Door