... ..... ..... ....

_______________________________________________________________________

2 Broke Girls [2011] TV seriál - recenzia

5. prosince 2015 v 9:57 | Farah |  r e c e n z i e
Ahojte. Už dlhší čas som sa nepustila do písania žiadnej recenzie a pri tom som sa na to chystala už dlho. Stále píšem len nové časti k poviedkam, stále je to to isté a úprimne, už ma to vôbec nebaví. A myslím, že už ani vás to nebaví čítať, takže konečne si dávam oddych a píšem niečo iné. Hurá! Ani neviete, že aké je to oslobodzujúce. Pred nedávnom som konečne dopozerala všetky dostupné časti z TV sitcomu 2 Broke Girls. Ak to niekto poznáte a sledujete, o to lepšie! Plánujem recenzie na viacero seriálov, ktoré mám pozreté/prípadne rozpozerané a 2 Broke Girls sa dostal na radu ako prvý. Takže, tu ho máme...

Hoci majú 2 Broke Girls na mnohých stránkach a v mnohých recenziách vcelku rozporuplné hodnotenie, ja osobne mám tento seriál neskutočne moc rada. Nevravím, že ide o najlepší sitcom všetkých čias alebo že sa istotne bude páčiť každému, no ak vás po niekoľkých pár dieloch chytí, tak sa zaručene budete pri ňom baviť rovnako ako ja. Len vám musí sadnúť ten druh humoru, ktorý sa v seriáli vyskytuje. Osobne sa pri ňom vždy nesmierne moc nasmejem a je to azda moja najobľúbenejšia situačná komédia, čo sa seriálov týka. Doteraz som mala moc rada The Big Bang Theory, no po pár sériách ma akosi TBBT prešiel a dalo by sa povedať, že ho nahradili práve 2 Broke Girls.

Oficiálny názov: 2 Broke Girls
Slovenský názov: 2 $ocky | 2 Baby na mizine
Rok vydania: 2011
Produkcia: Michael Patrick King Productions
Počet sérii: 5
Celkový počet epizód: 94
Dĺžka epizód: 22 minút
Krajina pôvodu: USA
Jazyk: anglický
Žáner: komédia | sitcom
V hlavných úlohách hrajú:
Kat Dennings ako Max Black
Beth Behrs ako Caroline Channing
Vo vedľajších úlohách hrajú:
Garrett Morris ako Earl
Jonathen Kite ako Oleg
Jennifer Coolidge ako Sophie Kachinsky
Matthew Moy ako Han Lee

O čom to je?

Ako to u väčšiny sitcomov býva, príbeh je veľmi jednoduchý s nie veľmi veľa postavami, založený skôr na situačnej komédii a dialógoch s humorom. V ústredí sú dve hlavné ženské postavy - servírky z Bistra vo Williamsbergu (NY) v štvrti Brooklyn. Max a Caroline snáď ani nemôžu byť rozdielnejšie, no predsa ich osud privedie k sebe, napriek tomu, že od prvého stretnutia si možno nie sú také sympatické, ako by sa čakalo a na začiatku by niekto ani len nepovedal, že to budú spolu ťahať niekoľko rokov. Spojí ich spoločné bývanie (k Maxinej smole) a vidina spoločného podnikania.

Max Blacková je chudobná mladá žena, ktorá obýva dosť pochybnú štvrť v newyorskom Brooklyne a aby dokázala aspoň ako-tak vyžiť, má dve práce. Jednou z nich je obsluhovanie v retro bistre s veľmi pochybným personálom v ešte pochybnejšom prostredí, ktoré vlastní kórejský prisťahovalec do USA - Han Lee. Max žije tak povediac z ruky do úst, no nevyzerá na to, že by si z toho robila príliš ťažkú hlavu. Nad všetkým je povznesená a jej negativistický, cinický a čiastočne nadnesený pohľad na život zaručuje, že sa cez všetko prenesie, ani vlastne nevie ako. Od malička vyrastala ako veľmi chudobná s nezodpovednou matkou, ktorá viac času trávila s alkoholom a chlapmi ako s malou Max, svojho otca ani nepozná, o čom zvykne veľmi rada žartovať. Život ju naučil neveriť nikomu a spoliehať sa na seba, neočakávať nič dobré, potom aspoň nebude sklamaná a hlavne, nepripustiť si nikoho príliš blízko k telu. K zákazníkom je sarkastická a odmeraná, občas ich počastuje svojimi uštipačnými poznámkami a posmeškami. Tými dokonca nešetrí ani pred jej zamestnávateľom Hanom, ktorý sa v každom diele zas a zas stáva terčom jej šikany. Okrem toho v bistre môžeme nájsť ďalšie osoby, ktoré tvoria panoptikum svojských zamestnancov bistra - či už je to starý čierny takmer dôchodca Earl -večne zhúlený pokladník na recepcii, ktorý každú chvíľu očakáva, že ho chytí mŕtvica no i napriek tomu je vždy v dobrej nálade, alebo oplzlý ukrajinský kuchár Oleg, ktorý má pre všetky ženy, ktoré sa v bistre objavia vždy prichystanú zásoby dvojzmyselných vtipov... Jej život sa však rapídne zmení po tom, čo do bistra príde načakaná uchádzačka o prácu servírky - prehnane sofistikovaná blonďavá Caroline.

Caroline Chaningová mala vždy všetko, po čom túžila. Pochádza z veľmi bohatej rodiny topiacej sa v peniazoch a celý svoj život strávila ako oteckova dcérenka, bohatá princeznička, obklopená všetkým, na čo si len pomyslela. Celý jej život sa však od základov zmení, keď jej otca zatknú za podvody a spreneveru peňazí, zistí sa, že dlhodobo okrádal celé mesto New York, je zavretý do väzenia a ich rodine zhabú celý ich majetok. Caroline preto zostáva sama, na ulici iba s kufrom plným svojich značkových vecí, ktoré sa jej na poslednú chvíľu podarilo ukoristiť. Nemá kam ísť, nemá žiadnu prácu a tak je nútená urobiť zúfalé činy - uchádzať sa o miesto servírky v bistre veľmi podpriemernej cenovej skupine. Tam sa stretáva s Max Blackovou, ktorá už od začiatku neprechováva k blonďavej dievčine žiadne sympatie, práve naopak. Keďže Caroline ako čašníčka nikdy nepracovala, nejde jej to tak, ako by si možno priala a to, že absolvovala vzdelanie na prestížnej univerzite a kedysi mala kopu peňazí, jej je teraz na dve veci. Napriek tomu, že je z nej Max otrávená a z toho, že na ňu musí žehliť prúsery v bistre, po zistení, že Caroline nemá kam na noc ísť a že je prakticky bezdomovkyňa, ktorá plánovala aj so svojim kufrom prespať v podzemnom metre, sa rozhodne prijať ju na nejaký čas vo svojom malom chudobnom byte.

A ako to už býva, zo spolubývajúcich, ktoré si sprvoti nemôžu prísť na meno, lezú si na nervy doma aj v práci, sa postupne začínajú stávať priateľky, hoci si to Max nerada priznáva. Začína mať Caroline svojim spôsobom rada. Caroline je proste ten tip človeka, ktorý ostatným lezie na nervy svojou prehnanou snaživosťou, naivitou a afektom, no vždy to myslí dobre a je cieľavedomá a napokon si ju človek proste musí obľúbiť. Okrem toho má Caroline aj podnikateľského ducha a keď zistí, že Max má nadanie na pečenie - jej domáce muffiny v bistre letia na dračku, dostane úžasný nápad. Podnieti Max v tom, aby si spolu založili podnik - pečenie a predaj domácich muffinov vo veľkom. Ich snom je otvoriť si cukráreň, kde by sa zákusky, muffiny a koláče, ktoré Max napečie, predávali. Max je spočiatku skeptická - nikdy v živote nemala nejaký vlastný sen alebo cieľ, no napokon ju po čase Caroline nalomí a aj ona začne premýšľať, že by to nebol až taký zlý nápad. K tomu, aby mohli začať spolu podnikať im chýba už len jediná vec - počiatočný kapitál, ktorý však tvorí nemalá čiastka. A tak sa dve baby, ktoré sú úplne na mizine pokúšajú získať prostriedky všetkými možnými spôsobmi na to, aby mohli uskutočniť svoj sen - otvoriť Maxine domáce muffiny / Max's Homemade Cupcakes.

Môj názor?

Ako som už spomínala, 2 Broke Girls ma nesmierne bavia a asi aj baviť budú. I keď, musím priznať, že možno tie posledné dve nové série neboli také dobré ako na začiatku, stále sa mám na čom smiať a baviť. Uznávam, že je to sitcom, ktorý zrejme nesadne každému, jedným z dôvodov je aj to, že sa tu využívajú často dosť sprosté vtipy a i keď ja mám rada inteligentný humor a zábavu, niekedy si pozriem aj takéto "blbosti". Je to taká oddychovka, čo neublíži a ak sa na to budete pozerať s nadhľadom, tak sa to možno bude páčiť aj vám. Hlavne si netreba brať tie vtipy osobne, pretože seriál uráža naozaj snáď všetkých a všetko. Či už si robí srandu z hipsterov, bohatých ľudí, umelcov, celebrít, alebo cudzincov. Je to všetko len zábava a hoci niektoré hlášky sú tam vážne dosť "kruté", stále treba mať na pamäti, že je to len seriál.

Čo sa mi na tom páčilo? No, predovšetkým je to tá chémia medzi dvoma hlavnými postavami - Max a Caroline sú proste podarené. Jedna lepšia než druhá, sú rozdielne a predsa majú mnoho spoločného. Tie ich neustále slovné prestrelky a spoločné nápady, sabotáže a vtipkovanie si človek proste zamiluje, ak seriálu dovolí, aby sa mu dostal pod kožu. Treba si zvyknúť na Maxinu povahu a na Carolininu večnú "slniečkovosť" a už to pôjde... Okrem týchto dvoch hlavných postáv som si zamilovala aj vedľajšie.

Han - majiteľ bistra, ktorý pochádza z Kórey a príliš veľa toho z výšky nepobral, je proste senzačný. Je veľmi vtipné sledovať ako sa snaží a ako ho jeho zamestnanci stále dávajú "dole". Hlavne Max sa na ňom vždy rada vyriadi, ale i napriek tomu sa na tom vždy bavím. A tie jeho ksichty sú na nezaplatenie. Earl je zase taký prijemný pohoďák, čo sa síce rád posťažuje (hlavne na rasizmus prejavovaný voči černochom), no všetko berie s ľahkosťou, hlavne život a drží sa stále v dobrej nálade. Úchylného, nechutného Olega s ťažkým ruským prízvukom si proste zamilujete - tie jeho večné dvojzmysly, oplzlé poznámky a tragické pokusy o flirtovanie vás odrovnajú. Chŕlí jednu perlu za druhou, každý jeden deň sa na neho človek priam teší a hoci nad ním pár rázy pokrútite nos, bez neho by ten seriál nebol tým, čím je. Okrem toho príde nová postava - Sophie Kachinsky, ktorá tam tiež vnesie určitú dávku humoru. Hrá ju moja obľúbená komediálna herečka a to, že ju milujú aj diváci, zistíte hneď ako začnete sledovať epizódy s ňou. To jej "Hello everybody!", ktoré je vždy sprevádzané hromadnými ováciami od publika, som si proste zaľúbila.

Okrem toho sa môžete tešiť ne nespočetné množstvo rôznych odkazov a referencií, či už na popkultúru, spoločnosť alebo život vo všeobecnosti. Niektoré tie hlášky zrejme nebudete chápať (najmä ak budete sledovať v českom dabingu), pretože tam boli často využité aj rôzne vtipy, ktoré neamerický divák proste nemá šancu pochopiť, no myslím, že i bez toho sa baviť budete. A odporúčam pozerať v origináli, lebo prekladom mnoho vtipov stratí svoj význam a pointu. Taktiež budete mať možnosť v seriáli uvidieť nie jednu zaujímavú guest-star. Objavia sa tam celebrity ako raper Two Chainz (diel v lietadle s ním proste milujem, strašne moc som sa na ňom narehotala), Martha Stewart, Kim Kardashian, či Lindsay Lohan. Seriál proste stále reaguje na aktuálnu spoločenskú situáciu a všetky série sa snažia držať sa toho, čo j práve moderné a "in" a robiť si srandu práve z toho.

V neposlednom rade ešte musím spomenúť to, že milujem herečku Kat Dennings. Už od čias, čo sa prvý raz objavila v Thorovi ako Darcy, som si ju obľúbila. V seriáli sa mi páči, páči sa mi postava, ktorú hrá, páčia sa mi jej hlášky, jej výrazy a vlastne všetko s ňou spojené. Ona je v podstate taký môj malý girl-celebrity-crush :D A Max je proste super, milujem tú jej negativitu, cynizmus a sarkazmus, je tak správne sassy - ako tomu hovoria naši anglicky-rozprávajúci priatelia. No a počas seriálu som si obľúbila aj Beth Behrs ako Caroline, pretože sa k svojej hereckej partnerke Kat nesmierne moc hodí a spolu tvoria naozaj skvelú dvojku, ktorá ma zrejme neprestane baviť ešte dlho...

Ak vám nevadí sprostý humor, sexuálne narážky, stále sa opakujúce prostredie a tie isté postavy s výnimkou pár malých nových (ono, väčšina sitcomov je založená na tomto princípe, s tým nič neurobíte, buď máte podobný druh seriálov radi, alebo sa im vyhýbate, je to na vás), tak myslím, že pokojne môžete ísť do toho. Uvidíte, či vám humor v 2 Broke Girls sadne, alebo nie. Za mňa je to veľké áno a už netrpezlivo čakám na ďalšie epizódy. Práve je totiž rozbehnutá 5. séria v plnom prúde, od novembra tohto roku.

Oficiálny trailer

Oficiálne plagáty

Zaujímavosti

• Názov každej jednej epizódy okrem pilotnej začína spojkou "And..." čiže "A...".
  • Na konci každej epizódy pred záverečnými titulkami sa na obrazovke objaví celková výška sumy, ktorú majú aktuálne po odvisielanej epizóde Max a Caroline našetrenú na ich podnikanie.
  • Beth Behrs a Kat Dennings sú priateľky a chceli od začiatku hrať v seriáli spolu. Preto cestovala Kat Dennings na Bethin casting, aby ju mohla osobne podporiť a vidieť jej výkon.
  • Pôvodne bola do role Caroline zvažovaná herečka Reese Witerspoon, no odmietla.
  • Predstaviteľky Max (Kat Dennings) a Caroline (Beth Behrs) boli v roku 2014 vybrané, aby odmoderovali udeľovanie cien People's Chocie Awards, ktoré sa konali v januári 2014. Celý večer sa niesol v duchu 2 Broke Girls a pri tejto príležitosti bolo natočené kratšie úvodné video na úvod odovzdávania cien, v ktorom vystupujú Max, Caroline a ostatné postavy zo seriálu, natáčalo sa v prostredí bistra, kde sa seriál odohráva a objavilo sa tam viacero nominovaných na ocenenie vo viacerých kategóriách. (To video som videla, bolo perfketné!)

Hodnotenie

Plusy:

+ sympatická ústredná dvojica, medzi ktorou to skvele klape